Nuestra Escuela

Nuestra Escuela
Tus clases a 1 click

sábado, 3 de diciembre de 2011

It's Saturday


Hello everyone!.

Today we're going to speak about suggestions when discussing what to do tonight.

There're different ways to express suggestions in English. Let's see a few of them.

WHAT ABOUT + VERB +ING ...?

What about having dinner at my place tonight?

SHALL WE +VERB (infinitive)...?

Shall we go dancing with Susan and her friends?

DO YOU FANCY+VERB+ING...?

Do you fancy going to a concert tonight?

Remember, it's Saturday. Let's paint the town in red!.

José Antonio, skd idiomas

2 comentarios:

  1. Esta muy bien el blog, no lo conocía hasta ahora, me pasaré más a menudo a leerlo. Aprovecho para felicitarte el 2012, un saludo!!

    ResponderEliminar
  2. Gracias David, me alegro te guste!!.

    Últimamente lo tengo algo olvidado porque estoy trabajando en nuestro campus virtual que estrenaremos en unos meses.

    Comentarios como el tuyo me animan a seguir 'colgando' nuevos post así que sigue visitándonos.

    Saludos!

    ResponderEliminar